Employer Branding: hype of must?!?

De term circuleert al een tijdje in de ondernemerswereld. Is de hype terecht? Gezien de war for talent, zullen bedrijven alles op alles moeten zetten om het juiste personeel aan te trekken én vooral te behouden. Meer dan ooit is er vraag naar getalenteerde arbeidskrachten.

Een sterk werkgeversmerk vertaalt zich naar buiten. Steeds meer organisaties beseffen dan ook dat hun human capital hun voornaamste competitief voordeel vormt: de mensen maken het verschil. Indien Employer Branding op doorleefde wijze wordt toegepast, is het de ideale manier om je medewerkersbetrokkenheid te verhogen en talent aan jouw organisatie te binden. Een gefundeerde aanpak is hierbij noodzakelijk.

De perfecte kandidaten komen helaas niet zomaar uit de lucht vallen. Ze zijn waarschijnlijk elders aan het werk en hebben een goede reden nodig om na te denken over de overstap naar jouw organisatie. Je profileren met een authentiek, onderscheidend en aansprekend imago in de mindset van (potentiële) medewerkers, is dé uitdaging van de komende jaren.

Samen met een collega help ik je met plezier op weg. Door haar marketingkennis met mijn HR-expertise te bundelen, werken we samen met jou aan een sterk (werkgevers)merk én de betrokkenheid van je medewerkers zodat zij jouw beste ambassadeurs worden.
Word the best place to work door van binnen waar te maken wat je buiten belooft!

Onze methodiek

Er zijn al verschillende boeken verschenen over de uitbouw van een organisatie, team management, manager of coach,...
Employer Branding moet gezien worden als een overkoepelende aanpak doorheen alle afdelingen van je organisatie, met een draagvlak bij elke medewerker.

Onze methodiek is niet alleen gebaseerd op de meest recente wetenschappelijke inzichten en literatuur, maar vooral aangevuld met inspirerende voorbeelden en best practices van klanten, voornamelijk startups en groeibedrijven, en uiteraard hebben we er ook onze eigen ervaringen in verwerkt. We merkten de voorbije jaren een duidelijke nood aan meer bewustwording, kennis en een betere gefundeerde uitvoering van het Employer Branding principe.
Gezien de vele positieve effecten van Employer Branding wil ik deze methodiek graag voor elke organisatie toegankelijk maken.

We willen hier zeker geen absoluut model verkondigen, maar vooral ogen openen en jouw organisatie aan het denken zetten
over Employer Branding en jouw Employer Value Proposition. 

  • Wat is het verhaal van jouw organisatie?
  • Wat zijn de gedragen waarden en normen?
  • Hoe stel je jouw team op een efficiënte manier samen?
  • Welke soort manager wil je zijn?
  • Hoe verhoog je de betrokkenheid van alle medewerkers?
  • Hoe vertaal je dit op sociale media?

We geven onze kennis door zodat je direct heel hands-on aan de slag kunt gaan.

Overtuigd? Neem gerust contact op voor een vrijblijvende vraag of offerte.

“Customers will never love your company
until the employees love it first” 

Deze quote van Simon Sinek vormt de basis waarop we onze Employer Branding strategie bouwen.
We geloven in de creatie van een sterk werkgeversmerk. Dit is niet vanzelfsprekend. Want beloftes zijn niets waard als je ze niet nakomt en dat begint bij de betrokkenheid van je eigen medewerkers. Deze verbondenheid van het team met jouw organisatie zorgt ervoor dat ze elke dag het beste van zichzelf en zelfs dat tikkeltje extra geven.

Inleiding tot Employer Branding  
gratis download

Employer Branding
PDF – 3,9 MB 118 downloads